Nog meer medebewoners   1 comment

Eigenlijk ben ik gisteren een aantal inwonenden vergeten te vermelden. Toen mijn dochter zo’n jaar of 9 was, mocht ze voor het eerst alleen naar de kermis met een paar vriendinnetjes. Éen van de boodschappen die ze van haar toch wat bezorgde ouders meekreeg was: “ Als je een prijs wint, mag je kiezen wat je wil, maar GEEN vissen of andere dieren.” Hoewel ik eigenlijk niets tegen een aquarium heb. Mijn ouders hebben altijd een aquarium gehad, met warmwatervissen, en ik herinner me nog dat ik als kind eens een spreekbeurt gehouden heb voor de klas over “mijn aquarium”. Op een bepaald moment had iker zelfs één op mijn kamer : met guppies. Ik herinner me nog dat die kweekten tegen de sterren op. Maar goed, de kermis dus . Toen dochterlief thuiskwam, en we vroegen : “En wat heb je gewonnen ?” was het antwoord: ”Een koppeltje goudvissen”. Dit was gewoon niet mogelijk ! Waarschijnlijk had ze hier ook nog een goede verklaring voor. Ze is altijd al een kei geweest in “het uitleggen” . Maar daar stonden we dan wel opeens met een zakje vissen in onze handen. Daar ik een grote dierenvriend ben, en het kwaad dan toch eenmaal geschied was, vond ik dat we deze arme schepsels een mooi tehuis moesten bezorgen met veel ruimte om te bewegen . Een paar dagen later stond er een dus een “aquarium” in onze woonkamer. Toen één van de vissen een paar jaar later stierf, vond ik het zo sneu voor het overblijvende exemplaar, dat er al snel een paar jonge goudvisjes bijgezet werden. En zo kwam van het één het andere : echte planten, een ruitenkuiser, nog een paar anderskleurige koudwatervissen voor de verscheidenheid,…

En zo is het aquarium een vast en niet te overzien feit geworden.

Posted 9 februari 2012 by planet of tine in Dagboek, Dieren

Tagged with , ,

One response to “Nog meer medebewoners

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dierenvrienden, daar hou ik van! Lieff!

Geef een reactie

