Onze Romeinse berggeit   8 comments

Waarom we onze border collie Spot ook wel eens  “Romeinse berggeit” noemen:

1) Hij ging vaak liggen om te eten of te drinken – Dit hebben we ondertussen opgelost door een drink- en eetbak op statief te kopen

2) Hij kan ontzettend goed klimmen – Hoe hoger hoe beter:

Onze romeinse berggeit

Toen Spot nog  jong was, bleef hij overdag als iedereen het huis uit was in de tuin. We hadden echter ons terras afgezet met een houten constructie en een poortje. Toch is hij erin geslaagd om erover te raken. Echter, hij is blijven hangen met zijn achterpoot en hevig bloedend hebben we hem naar de veearts moeten brengen. Je kon zijn bot zien. Onder volledige verdoving, heeft de veearts de wonde dichtgemaakt. Daarna was het alsof er niets gebeurd was. Het lijkt wel alsof hij gewoon geen pijngrens heeft . Hij zou gewoon doorgaan tot hij erbij neervalt. Als puppy al moesten we hem regelmatig in de bench zetten om hem ( lees: ons)  rust op te leggen en nu hij 9 is en last krijgt van arthrose, moeten we voorzichtig zijn hoe we met hem spelen, of hij loopt daarna weer mank.

“Hide & seek” is, naast rapporteren, één van zijn lievelingsspelletjes. We mogen niet gaan zitten of daar komt hij aan en duwt veelzeggend zijn snuit onder je arm. Zoals nu trouwens.  Dan verstop ik zijn speeltje en begint hij heel de plaats rond te lopen met zijn snuit inde lucht.  5 minuutjes ben ik dan gerust.

Gelukkig is het soms ook zo:

Posted 11 februari 2012 by planet of tine in Dagboek, Dieren

Tagged with ,

8 responses to “Onze Romeinse berggeit

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk hè, een hond. Je hebt er wel eens je ongemak van, maar meestal plezier. Eigenlijk net als kinderen 😉

    (PS: ik zie je foto’s in je blogje nu ook ‘uitgerekt’. Ik denk toch dat ze te groot zijn voor de kolom waarin ze staan. Tis maar een tip hoor en goed bedoeld 🙂 )

  2. Geweldig!! Ben ’n echt hondenmens, maar nu op kot is dat nie echt een slimme zet daar een hond te houden hè. Bij mijn ouders wonen twee allerliefste Labradors, ooit als ik me settle komen honden bij mij er direct!

  3. Wat een mooie hond. Ooit heb ik zo eentje als beste vakantiemaatje gehad.

  4. Van dit verhaal herinner ik me vooral dat ik Spot zo vond.. de hele tuin vol bloed, ik in paniek naar men meter ( Ze woont recht t.o.v. ons enfin toen’k nog thuis woonde toch..) om het haar te vertellen, ik was toen nog redelijk jong en wist niet wat te doen! Met al dat bloed, ik was in paniek, Meter belde Daniel op (manlief van de mama lol ) en hij stond 2 keer zo snel thuis als anders .. En hup naar de dierenarts..

    En inderdaad mama, spot heeft die wel een pijngrens?

  5. Pingback: Dierenvrienden gezocht « Mrs.dBvZ

  6. Bij mij in de buurt wonen er een stuk of drie. Het zijn mooie, lieve, snelle, maar wel eenkennige dieren is mijn ervaring. Ik vind ze niet aaibaar……kan ook aan mij liggen natuurlijk 😦

Geef een reactie

