Verhuis   Leave a comment

Dit weekend zijn de visje, of eerder de vissen, want ondertussen zijn het echte kanjers geworden, verhuisd. Zo’n kanjers dat het een hele opgave was om ze uit en terug in het aquarium te krijgen. Toen ik mijn visnetje in handen nam en de vissen nader bekeek, heb ik wel even in mijn haar gekrabd. Gaat dit wel lukken ? De goudvissen zijn zo groot als mijn netje en de ruitenkuiser is bijna anderhalve keer zo lang als het netje.  Met mijn grootste maatbeker dan misschien? Dat was ook niet zo’n goed idee. Toen ik hiermee één van de goudvissen kon klissen en voorzichtig de beker met vis uit het aquarium haalde, raakte mijn watervriend in grote paniek en ging hij zo heftig tekeer dat hij op de grond belandde. “Als een vis in het water”  werd “als een vis op het droge”. Aaaahhhhh ! En spartelen maar. Hij was echt niet vast te grijpen. Tot hij dan toch even stillag en ik hem bij de staart kon vatten om hem terug in een waterige omgeving onder te brengen. Ik dacht: “Arm dier” en “die ben ik kwijt”. Maar neen hoor! De andere goudvissen heb ik dan toch maar met het netje gedaan. Het was heel lastig, maar het is gelukt. De ruitenkuiser was een ander pak mouwen: die was écht groot en wou zich ook echt niet laten vangen. Uiteindelijk ben ik er dan toch in geslaagd, alleen had hij zich met zijn zuignappen vastgezet aan het net en ik had alle moeite van de wereld om hem uit het net te krijgen. Aquarium verhuisd, schoongemaakt en een paar uur later hetzelfde gedoe, maar toch iets vlotter dan. Oefening baart kunst zeker?  Was ik blij toen alle vissen zich terug bevonden waar ze hoorden en ze het blijkbaar nog heel goed stelden ook.

Posted 12 februari 2012 by planet of tine in Dagboek, Dieren

Tagged with , ,

Geef een reactie

