Diep vanbinnen   5 comments

Vandaag zou ik het  eens niet over vissen of  honden willen hebben. De bedoeling is om hier een gevarieerde leeshoek te creëren en de mens erachter mag dus ook wel eens eens aan bod komen. Niet dat ik zo super-speciaal ben, maar ik moet toch in de eerste plaats met mezelf  leven. Oei, klinkt dat nu niet te egocentrisch ? Ik denk dat iedereen hier wel met een bepaalde bedoeling is en ik kan hier dus niet gewoon rondlopen. Ook al voel ik mij soms heel klein zoals een mier in een mierennest of gevangen zoals een sardien in een sardineblikje, vooruitgaan en van ieder moment proberen te genieten is één van mijn moto’s. Hoewel dat niet altijd even eenvoudig is. Door de jaren heen leer je wel relativeren en reageer je rustiger op bepaalde situaties.  Ik los veel op met humor. Vooral op de verschillende plaatsen waar ik al gewerkt heb, werd mijn opgewektheid en optimisme altijd heel gewaardeerd, zelfs als er soms een greintje sarcasme bij komt kijken. Oplossingen vinden is belangrijker dan blijven zeuren over de oorzaak. Maar begrijp me niet verkeerd. Uit fouten leert men en de oorzaak kennen en begrijpen is belangrijk om dezelfde fout te vermijden. Men mag er zich echter niet op blijven blindstaren. Ik had mezelf anders allang in een hoekje weggestoken. Ik heb indertijd, in de tijd dat ik nog veel onzekerder was, een hele reeks boeken  van Dr. Wayne Dyer verslonden. Of het geholpen heeft weet ik niet, misschien heeft het me meer inzicht gegeven, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen en vooral jezelf durven blijven. Leven is voor mij zichzelf constant in vraag stellen, evolueren en genieten. Pauzes zijn toegelaten. Daarom nu naar een paar gedachten die door mijn hoofd gevlogen zijn vandaag:

  1.  Wat is dat toch met die Hollywoodsterren ?
  2. Morgen Valentijn: Oei, ik heb geen cadeautje. Ach, we gaan binnenkort wel eens samen iets eten als het rustiger is en de prijzen weer normaal zijn.
  3. Wat ga ik zaterdag in godsnaam klaarmaken (ik heb net beloofd om zaterdag zelf eens te koken) ?
  4. Een schrijfcursus volgen zou leuk zijn.
  5. Moet dringend nog eens aan mijn vakantie-album verder werken.
  6. Donderdag een dagje vrij. Leuk !
  7. Onze bongo bons voor “een weekendje weg” gebruiken zou nog leuker zijn.
  8. “Ai se eu te pego” van Michel Telo mag dan een grote hit zijn, ik vind de tekst maar niks.
  9.  Waarover ga ik morgen schrijven ?
  10. Ik had gisteren een draft klaar voor vandaag ,heb daarnet de eerste zin verandert en nu heb ik een heel ander artikel. Is dat bij jullie ook zo of  hoe doen jullie dat ?
Posted 13 februari 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with , ,

5 responses to “Diep vanbinnen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Goed bezig!!!!
    Zo blijven verder schriven AUB

  2. Ik heb een stokje gekregen, met allemaal vragen waarop ik moet antwoorden. Als ik het ingevuld heb, krijg jij het ook en dan heb je weer iets om over te schrijven 😉

  3. Ik vind dat hele liedje van Michel Telo maar niets. Wist je dat die gozer trouwens een broer heeft die de wielersport beoefend? Zijn naam is Michel Velo.

Geef een reactie

