Dagschotel   3 comments

Ik kook bijna nooit. Daar zijn 2 redenen voor: 1. Ik doe het gewoon niet zo graag. 2. Mijn man kookt heel goed en meestal beter dan mij. Daar zijn we het allebei over eens. Maar soms wil hij toch eens een dagje vrij en dus had ik hem beloofd om vandaag te koken. Zo gezegd, zo gedaan.  Na het doorbladeren van een aantal kookboeken, heb ik het ideale recept gevonden: betrekkelijk snel klaar en eenvoudige, gezonde ingrediënten . Mijn man volgt namelijk een lactose-en glutenvrij dieet, wat niet echt zijn klachten heeft weggenomen, maar er dan toch wel voor gezorgd heeft dat de overtollige kilo’s weg zijn. Dus gaan we er gewoon meer door. Ik voel mij trouwens ook veel beter met minder vlees en vet, en het aanbod aan lactose-vrije producten is relatief groot en in alle voedingszaken  te vinden. Mijn middagmaal bestaat zelden uit een broodje, maar meestal uit sla, kaas en vis (garnalen, gambas, gerookte zalm,…) en heel soms spekblokjes, en dan nog  het liefst rauw.  Ik houd mij wel veel minder strikt aan dat dieet. Ik denk zo van: “zolang ik geen strikt opgelegd dieet moet volgen, wil ik nog genieten van de lekkere dingen”. Maar ik eet wel heel bewust en uitspattingen komen maar sporadisch voor. Dit gezegd zijnde, de dagschotel vandaag was  “gebakken kool met puree” en moest er zo uitzien:

Gebakken kool met puree uit het boekje

Mijn versie ziet er zo uit:

Mijn gebakken kool met puree

Zoek de 7 verschillen. Hier alvast een paar hints: Ik vermoed dat ik iets meer kool en minder aardappel  gebruikt heb, vandaar de kleur. Ik vraag mij trouwens af waar de kool in de eerste afbeelding zich verstopt. Maar nevertheless, het was heel lekker. En morgen maken we, of beter gezegd  ‘hij”, soep van de rest van de kool en de prei.

Posted 18 februari 2012 by planet of tine in Dagboek

3 responses to “Dagschotel

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat is bij mij ook altijd zo hoor…het ziet er nooit uit als in het kookboek zelf. 🙂

  2. Dus jouw man doet hetzelfde wat mijn vriendje ook doet: koken!!! We boffen.

Geef een reactie

