Brandende longen   1 comment

Vandaag heb ik mijn longen terug voelen branden en mijn hart voelen kloppen. Ik stond op en de thermometer wees buiten 3°C aan. Met het vooruitzicht van de aanwezigheid van een flauw zonnetje bij 8°C in de namiddag en dagen die weer opmerkelijk langer worden, lonkte de buitenwereld en schreeuwde: “kom dan, kom dan toch.” Vol energie en goede voornemens heb ik dus deze ochtend de fiets terug uit de stal (eigenlijk is het een tuinhuisje) gehaald. Met een beetje angst ook, want na een winterslaap van een paar maanden is de conditie er zeker niet op vooruit gegaan. Het is zo’n kleine 6 km fietsen naar het werk met de nodige bruggen en hellingen, en ietsjes langer terug, omdat ik dan een iets andere weg neem, ééntje die een beetje aangenamer rijdt. En het ging vlot, vlotter dan ik verwacht had. Een beetje langzamer misschien, maar na een paar weken ben ik zeker terug op niveau. Het is echt zalig om met een fris hoofd vol zuurstof – nou ja, waarschijnlijk ook wel met een portie SO2, NOx en CO2  – de dag te beginnen op het werk.

Mijn tweewieler

Posted 21 februari 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with , ,

One response to “Brandende longen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ga je donderdag weer volgen, te lang te makkelijk geweest maar ja wat wil je met een berg ijs en sneeuw op de weg. Ik heb er ook weer zin in, het is toch een lekker begin van de dag (al roep ik dat niet altijd als ik in de regen met tegewind richting werk ga maar ok)

Geef een reactie

