Dagboeken   3 comments

Na veel getwijfel heb ik de sprong dan toch gewaagd en me ingeschreven voor de “wijvenweek“.  Ik ben nog niet zolang terug bezig met schrijven en al helemaal niet op het net, dus ik voel me nog niet zo “confident”. Maar whatever, het hoeft dus gelukkig niet perfect te zijn en we zullen dus wel zien wat eruit komt. Nu schrijf ik mijn verhalen op de fiets, als ik naar het werk rijd of terug naar huis. Dat is niet zo praktisch als je weet dat de blocnote en het potlood in de fietstas steken, en zoals bellen achter het stuur verboden is denk ik ook dat het niet verstandig zou zijn al fietsend een berichtje neer te pennen. Spijtig genoeg zijn al die mooi geordende gedachten dan weer vervlogen wanneer ik thuis kom. Ik zou een apparaatje moeten aanschaffen dat mijn gedachten onmiddellijk kan omzetten in gesproken taal.

Mijn dagboeken

Ik heb jarenlang een dagboek bijgehouden zo’n 30 jaar geleden, tussen 1982 en 1988. Dat ging van gewone schriftjes en designschriftjes tot echte dagboeken met een slotje. Hoewel ik deze laatste steeds het minst praktisch vond en zeg zelf, alsof dat slotje de toegang tot je privé-leven écht tegenhoudt. Página’s schreef ik toen op papier, zonder aarzeling, zonder 10 maal een zin door te schrappen en te herbeginnen (zoals nu). En nog goed geschreven ook, vind ik  en ik ben nochtans niet snel content. De inhoud was natuurlijk tienerpraat en was meestal een beschrijving van een “situatie” met mijn beste vriendin, op school, of mijn gevoelens voor iemand van het andere geslacht. Niet echt iets dat ik toen met de hele wereld wou delen. Toch denk ik denk dat deze boekenbundel mijn volgend leesvoer gaat worden. De kans is groot dat ik terug dingen ga herontdekken.

Dagboek

Dagboek

Dagboek

Posted 23 februari 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with , ,

3 responses to “Dagboeken

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik zou dat apparaatje ook kunnen gebruiken, bij mij is ’t ook op de fiets dat de meeste goei zinnen ontspruiten

  2. Ik schrijf in de trein, dat is iets comfortabeler. Leuk die dagboeken, ik hoop dat je ze zelf nog kunt ontcijferen. 🙂

  3. Pingback: Wijvenweek 2012 « peperkoek

Geef een reactie

