Papier hier   1 comment

Toen ik vandaag thuiskwam na het werk, en die stapel tijdschriften, papieren, reclame en andere prullaria, mij voor de zoveelste keer irriterend aanstaarde, wist ik dat het vandaag zou gebeuren: een grondige selectie en minstens 2/3 ervan liquideren. Gelukkig gooit mijn man tegenwoordig de meeste reclame onmiddellijk weg, dus dat is al dat gespaard … Misschien moesten we toch eens overwegen om een sticker met de boodschap “geen reclame” te plakken op onze brievenbus. Tussen de stapel bevinden zich hoofdzakelijk tijdschriften, de gemeenteberichten, de randkrant of andere brochures die ooit wel eens van enig nut zouden kunnen (geweest) zijn. Die van de vorige maanden belandden op de stapel “weg ermee”. Toen viel mijn oog op een brochure van Interza, de ophaaldienst van ons huisvuil. Het eerste bericht dat mijn aandacht trok ging over de vervanging van de GFT sticker, de sticker die op de container voor het groente- en tuinafval moet. Die moest voor 1 maart vervangen worden door een nieuwe. Oeps … Half in paniek bel ik naar mijn moeder, want ik weet dat zij die voor ons meestal  meebrengt, als zij de hare gaat halen. Ik vroeg haar of ze de hare al was gaan afhalen en hoorde haar verwonderd zeggen dat dat nog niet moest. Hoe kan dat nou, hier staat 1 maart ? Toen ik het artikel wat beter bestudeerde zag ik de datum: 1 maart 2011. De brochure dateerde van december 2010. Zucht … Ik zal het nooit leren. Steeds weer zeg ik bij mezelf dat ik toch minstens 1x per maand “grote kuis” moet houden in “dit houd ik nog effe, want het zou misschien toch nog eens van pas kunnen komen”. Gelukkig ben ik wel wat consequenter met de facturen en echt belangrijke papieren en is er nog niet echt iets misgegaan.

Posted 28 februari 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with ,

One response to “Papier hier

Subscribe to comments with RSS.

  1. Herkenbaar stapels oude tijdschriften of krantenbijlagen. Gelukkig heb ik eens in de zoveel tijd last van opruimwoede.
    Ik zag dat je abonnee geworden bent bij mijn blog. WordPress geeft helaas niet meer de email adressen van andere wordpress-gebruikers. Kun je me je email adres mailen zodat ik je het gratis eboek Moeiteloos bloggen kan toesturen (mail naar info at meeradvies. com)

    Marlies van der Meer

Geef een reactie

