Meer dan een uur   3 comments

Meer dan een uur heb ik er over gedaan om 15 km te overbruggen met de wagen. Aan de oprit aan de autobaan stond het volledig stil, dus ben ik effe omgereden om de secundaire baan te nemen. Maar daar was het al eigenlijk niet veel beter. Wat had ik dan eigenlijk gedacht !? File is één van de dingen die mij enorm kunnen frustreren, naast het gedrag van sommige automobilisten. Ook fietsers kunnen mij enorm ergeren, vooral om de halsbrekende toeren die ze uithalen. Zo waren er 2 fietsers die het niet nodig vonden om het fietspad te gebruiken dat langs de drukke steenweg lag. Ze fietsten gewoon voor m’n wielen. Ik wou nog toeteren, maar voor ik de claxon gevonden had (nieuwe wagen van m’n moeder die ik af en toe gebruik, vnl.  om mij naar mijn les Portugees te begeven), waren ze al weg. Iets waar ik ook een hekel aan heb is bumper rijden of automobilisten die het kruispunt of zebrapad niet vrijhouden. Wat ik ook bijna dagelijks meemaak zijn automobilisten die plots denken dat ze een fietser zijn en een deel van het fietspad in beslag nemen, of die mij als fietser rakelings voorbijrazen. Nou, door de file kwam ik natuurlijk een pak te laat in de les. Nog een reden om mij te ergeren. Ik ben files ook helemaal niet gewoon. Ik werk nu al heel lang dicht bij huis en ga met de fiets. Ik moet eigenlijk altijd in mijn vuistje lachen als de kollega’s voor de zoveelste keer klagen over het verkeer. Ergens heb ik ook wel met ze te doen, hoor. Maar wat ik niet snap is dat er niet meer mensen werk zoeken dichter bij huis. Sommige kollegas komen van bijna 50 km ver. Je spaart niet alleen de kostprijs van de benzine, maar ook heel veel tijd en misschien zelfs een (extra) wagen. En zoals in mijn geval  ook nog een fitnessabonnement. Er zouden dan veel minder wagens rijden en ik zou dan tenminste op tijd geweest zijn.

Posted 2 maart 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with , , ,

3 responses to “Meer dan een uur

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo herkenbaar! Ik kan mij ook behoorlijk ergeren aan medeweggebruikers. Wat heerlijk dat je op de fiets naar je werk kan!

  2. Mama.. de toeter staat zoals by elke wagen int midden van het stuur.. of dacht je een knijptoeter te vinden zoals in de jaren stillekes..??

Geef een reactie

