Een zwaar gevoel   1 comment

Gisteren:

Je wordt ’s ochtends wakker en het voelt alsof je avondeten nog in je keel zit. Ze zeggen van de Belgen dat ze met een baksteen in de maag geboren zijn, Nou bij mij voelt het wel alsof ik een heel huis heb ingeslikt. Ik heb geen zin om op te staan. Maar ik ben aan de zee, in het huis van mijn stiefzoon. Ik poets mijn tanden, plens wat fris water in mijn gezicht en hoop dat het wel zal overgaan. Normaal spring ik ’s morgens onmiddellijk op de koffie. Vandaag niet. Ik voel mij nog moe, alsof ik de hele nacht niet geslapen heb. Toch heb ik goed geslapen. Ontbijten wil wél lukken. Ik eet een croissant en drink toch een halve mok koffie. Daarna schakel ik over op thee. Het gaat wat beter, maar niet lang. Er wordt nog voorgesteld om te gaan wandelen voor we naar huis rijden. Ik pas en we vertrekken meteen. Het huis in mijn maag is ondertussen precies een appartement geworden, maar desalniettemin sluiten mijn oogjes zich tijdens de rit. Thuis neem ik Motilium en installeer ik me in de zetel. Morgen zal het wel beter gaan, denk ik, hoop ik.

Vandaag:

Na een goede nacht: geen beterschap. Ik sta op, ga douchen en hoop dat ik me daarna beter voel. Ik twijfel nog of ik toch maar ga werken, maar een kleine stemmetje zegt me: “Is die zelf pijniging nu wel echt nodig ?”  Ik voel me ook zo moe. Dus ga ik maar naar de dokter. De dokter geeft me wat medicatie mee, zegt dat het een virusinfectie is, die zich mogelijkst ook nog op mijn darmen zal zetten. I hope begot van nie ! Ik vorm de sofa om tot een bed, en installeer me onder het donsdeken. Ik slaap, eet soep en beschuit, check af en toe mijn mails, kijk TV, laat me dienen en rust.Het appartement in mijn maag wordt weer een huis. Ik hoop dat het snel gesloopt wordt.

Image

Posted 5 maart 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with ,

One response to “Een zwaar gevoel

Subscribe to comments with RSS.

  1. Beterschap! Hoop met je mee dat het niet op je darmen slaat 🙂

Geef een reactie

