Hot topics van de dag   1 comment

Ik ben de laatste dagen in gedachten ontzettend bezig ben met de wijvenweek, waardoor het moeilijk wordt om hier iets neer te pennen. Bij alles wat mijn hoofd binnenwandelt, denk ik: “Dat kan ik beter bewaren voor volgende week.” Mijn hoofd is vol en toch ook weer leeg. Daarom  gewoon een kort overzichtje van de dingen die vandaag mijn dag gemaakt hebben tot wat ie is.

Zo begon de dag eerder positief :

  • vrij fris maar met een zonnetje
  • minder vermoeid dan gisteren
  • TGIF 🙂
  • Gezellige lunch met de kollega’s

’s Middags ontmoette ik in de kantine een kollega wiens schoonvader net overleden is. Gespreksonderwerp werd “de dood”. Persoonlijk vind ik mijn leeftijd (ergens  in de 40 – misschien verklap ik mijn echte leeftijd wel in de wijvenweek 🙂 ) hiervoor een vervelend level bereiken. Ouders, schoonouders, hun vrienden, bereiken nu allemaal zo’n leeftijd waar het einde dichterbij komt. Mijn eigen vader is overleden in december 2010 en sindsdien heb ik nog een paar begrafenissen bijgewoond van de ouders van vrienden of  kollega’s. Tot dan leefde ik eigenlijk zorgeloos en leek iedereen onsterfelijk. “De Dood” leek eigenlijk niet te bestaan. Toch herinner ik me nog het overlijden van mijn grootmoeder. Ze is 91 geworden, maar ik zag haar nauwelijks en had geen (hechte) band met haar.  Ik weet dat ik van geluk mag spreken, want velen zijn reeds op veel jongere leeftijd met de dood van dierbaren in aanraking gekomen.  In ieder geval heeft het voor mij sinds mijn vader overleden is  wel iets confronterends en iets dat veel dichterbij lijkt dan vroeger.  Of het mij bang maakt ? Soms wel, en soms ook weer niet.

Iets anders dat me vandaag ook wat bezighield is de veroordeling van Sanne Smets, die in 2008 haar pasgeboren baby vermoordde. Hoewel het er niet goed uitzag voor haar, heeft ze uiteindelijk 5 jaar cel met uitstel gekregen. Ze is daarmee de eerste vrouw die een baby vermoordt zonder een effektieve celstraf te krijgen. Er werd een uitgebreid pleidooi gegeven in het journaal, waarom dit zo is. Ik weet niet goed wat ik hierover moet denken, maar ik vind dat ze er verdomd goed vanaf komt. Het klopt misschien wel dat ze zichzelf gestraft heeft, dat ze dit haar levenlang zal meedragen en het zich nog op haar sterfbed zal herinneren, en dat ieder geval apart is, maar ik heb toch mijn twijfels over de boodschap die hiermee wordt overgedragen aan de maatschappij.

Na iets positief, iets levenloos en iets anders, nu iets leukers. Na het werk zijn we inkopen gaan doen: eerst naar de natuurwinkel, dan naar een grootwarenhuis. Morgen krijgen we een leuk stel op bezoek en ik ga voor het dessert zorgen. Ik verklap nu dus nog niets. Als het lukt, lezen/zien jullie het morgen – neen, dan zal ik geen tijd hebben.  Nou, zondag dan.

Sorry folks, dat kort overzichtje is precies wat uitgelopen. En van overzicht blijft al helemaal niets over. Whatever ….

Posted 9 maart 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with , , ,

One response to “Hot topics van de dag

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pingback: Hot topics van de dag | Wijvenblogs

Geef een reactie

