Rhipsalis Pilocarpa   2 comments

Mijn Rhipsalis Pilocarpa heb ik nu ongeveer 2 jaar. Ik had hem aangekocht om mijn werkplaats wat op te fleuren. Ik ben nu eenmaal graag omringd door groen. Het moest een makkelijk te onderhouden plant zijn, die het kan doen met artificieel licht en het mij niet kwalijk zou nemen indien de gietbeurt wat op zich laat wachten. Aanvankelijk dacht ik aan een cactus. Je vind die tegenwoording in alle maten en soorten en zijn niet veeleisend. Bovendien bieden ze het voordeel, dat als je ze strategisch plaatst,  je niet gestoord wordt. Niemand prikt zich graag aan de stekels van een cactus. Uiteindelijk vond ik “cactus” toch wat te ordinair. Vetplanten zijn ook makkelijk, maar die groeien dan weer zo ontzettend snel. Thuis gaat het ook altijd zo : je koopt een paar kleine plantjes en nog een paar totdat de plank vol staat. Maar na 6 maanden zijn ze uit hun potjes gegroeid en moeten ze in een grotere pot en dan kom je tot het besef dat je eigenlijk geen plaats meer hebt voor al je planten. Dus maar geen vetplant. En toen viel mijn oog op “Rhipsalis Pilocarpa”. Hij is een vetplant en familie van de cactus. Bovendien geeft hij mooie witte bloemetje en je kan hem bijsnoeien als hij te groot wordt. Ik vond hem magnifiek en was meteen verkocht. Ook het “Easy care” label was één van de argumenten die pleitte voor  “DOEN”. Fier als een gieter kwam ik dus  ’s anderendaags  op het werk aan met mijn Pilocarpa. Hij kreeg een mooi plekje op mijn bureau.  Maar het label  “Easy care”  werd al snel veranderd in “Easy ScareD“. Mijn kollega’s vonden hem afschuwelijk en hadden er tijdens mijn afwezigheid gebruik van gemaakt om het label wat aan te passen.  Wel, uiteindelijk had ik mijn doel wel bereikt: ik had een plant, ik vond hem mooi, hij was makkelijk in onderhoud, en … hij schrikt af. Wat wou ik meer ?

Posted 10 maart 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with ,

2 responses to “Rhipsalis Pilocarpa

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pingback: Rhipsalis Pilocarpa | Wijvenblogs

  2. haha, collegas met humor dus xD zo moet da eh mama.. ja ik vindt de plant eigenlijk ook niet zo mooi hoor.. xp

Geef een reactie

