#wijvenweek (dag 1) – beautyqueen in het diepst van mijn gedachten   10 comments

De “Wijvenweek” is dus begonnen. Elke dag een ander thema.  Vandaag gaat het over ochtendrituelen en uiterlijkheden. Daar mijn ochtendritueel echt niet veel voorstelt, heb ik besloten om het maar gewoon over te slaan en het te hebben over mij meer algemeen.

Onlangs vroeg een kollega mij of ik een nieuwe broek aanhad. Ik reageerde héél verbaasd want ik heb maar 1 jeansbroek die ik op het werk draag. Nee, dus. “Ah, ben je dan misschien verdikt want je hebt precies een dikkere poep”.  Dat was dus als kompliment bedoelt, want in mijn geval is het zeker geen ramp als er wat kilootjes zouden bijkomen. Mijn lichamelijke ontwikkeling is gestopt rond mijn 13de levensjaar. En ik kan je verzekeren dat het als volwassene echt niet leuk is de kinderafdelingen te moeten afschuimen om pulovers of t-shirts  te vinden die niet tot aan mijn knieen komen en waarvan de schouders niet op mijn ellebogen hangen. Er zijn niet veel merken die ook maatje 32 en 34 aanbieden.  Uitgesneden décolletés zijn ook echt een probleem, want ik heb bijna niets om erin te steken.  Mijn keuze qua kledij is dus heel beperkt. Mijn BMI zit onder het minimum en als er dan wat kilootjes bijkomen krijg ik in plaats van de gewenste rondere armen of wat meer vlees op borsthoogte, alleen maar een zwemband (ofte lovehandles) en ga ik er lichtelijk zwanger uitzien. Zo heeft er ooit eens iemand mij in het warenhuis laten voorgaan, omdat hij dacht dat ik zwanger was. Ik had het onbewust misschien ook wel wat uitgelokt, omdat ik in een sway-back houding stond (holle rug, buik naar voor, waarschijnlijk armen nog gekruisd voor ook). Mijn kleine borstomtrek met zijn kleine heuveltjes vind ik dan wel weer handig, vooral omdat ik graag sport en veel beweeg. Die dingen zitten dan meestal toch maar in de weg. Ik hoef dus niet hopeloos op zoek naar een goede sport-BH en heb ook geen vrees dat binnen 20 jaar mijn borsten op mijn knieen zullen hangen. Ik moet wel toegeven dat ik fier was toen ik zwanger was en een B cup mocht gaan kopen. Maar goed, je hoort mij niet klagen over mijn A. Verder mochten mijn lippen wel wat voller, de mond iets groter, de neus iets kleiner, de huid wat gladder en bruiner, de wimpers een beetje voller, de wenkbrauwen wat fijner, de oksels wat minder behaard,  de armen minder lang, de tenen minder krom, maar verder ben ik best tevreden. Ik hecht eigenlijk niet zoveel belang aan uiterlijkheden, ook niet aan kledij. Verschillende mensen hebben zich al aangeboden om mij te restylen. Dank je wel, hoor. Ik voel geen behoefte om assepoesterschoentjes aan  te moeten en gehuld te worden in kleurtjes, stofjes, modellen en stijlen,  die waarschijnlijk helemaal niet bij mijn persoonlijkheid passen. Geef mij maar een goedzittende broek, platte schoenen (liefst iets sportiefs), een lekker dikke trui in winter en een hemdje of t-shirt in de zomer. Ik gebruik ook heel zelden make-up en mijn haarcoupe moet zo zijn dat ik het alleen maar hoef te wassen en aan de lucht kan laten drogen. Sinds ik terug met de fiets naar het werk ga, betekent dat dus “kort”.

Of ik dan nooit jaloers ben op die schoonheden ? Soms wel, maar het is me de moeite niet waard en ouder worden we toch allemaal. Geluk zit voor mij diep van binnen en niet op of aan mijn lijf.

Posted 12 maart 2012 by planet of tine in #wijvenblogs, Dagboek

Tagged with ,

10 responses to “#wijvenweek (dag 1) – beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pingback: #wijvenweek – beautyqueen in het diepst van mijn gedachten | Wijvenblogs

  2. Leuk en openhartig geschreven! Wat jammer toch dat zoveel vrouwen zoveel commentaar hebben op hun lijf (mijn blog van morgen staat er ook vol van), vind je niet? En met je laatste zin kom je precies bij waar het om draait! 🙂

  3. De schoonheid zit vanbinnen.. die dames dat er mooi uitzien zijn 9 op de 10 rot vanbinnen.. rot karakter en ze denken dat ze meer zijn dan de rest.. voel je goed in je vel zoals je bent en dan pas straal je schoonheid volgens mij! En iedereen wil wel wat aan zichzelf veranderen.. maar als je dat aanvaard.. dan ben je pas mooi, omdat je van jezelf houd!

  4. Die laatste zin: amen!

  5. Pingback: #wijvenweek (dag 5) – Zelfcensuur « A day like another … or not

  6. Leuk om te lezen.

  7. Pingback: Vingerverven « evalueert

Geef een reactie

