#wijvenweek (dag 4) – sweet dreams   2 comments

Het dagthema van de wijvenweek  is : “Dromendag”.

Het is op dit moment moeilijk om over dromen te praten, terwijl 28 mensen waaronder 22 kinderen het leven lieten in een busongeluk  in Zwitserland. Wat betekenen dromen dan uiteindelijk nog ? Welke dromen hebben de ouders, familie en vrienden van die kinderen nog ? En diegenen die het overleefd hebben ? Zullen die nog dromen of alleen maar nachtmerries hebben. Ik leef enorm mee met al die mensen en wil langs deze weg dan ook mijn oprechte deelneming aan alle betrokkenen betuigen.

Maar het leven gaat door en ik had het stuk al voorbereid,  dus gooi ik het  toch maar op het net.

Een van de  dromen die ik had toen ik veel jonger was, was het krijgen van veel kindjes. Ik verzamelde als puber afbeeldingen van baby’s en alles rond het gebeuren van die eerste levensjaren. Ik wou minstens 3 kinderen. Ik herinner me nog dat ik zei dat ik hoe dan ook kinderen zou hebben, zelfs al zou er geen papa zijn. De papa is dan toch opgedaagd en toen ik gestopt was met de pil en maar doordramde over baby’s en zwanger zijn, hoor ik mijn moeder nog altijd zeggen: “Jij bent zo gefixeerd op het krijgen van een baby, dat het niet zal lukken.” Gelukkig had ze het mis. 1 kind heb ik gekregen. Daarna volgde een echtscheiding, een andere man, en door omstandigheden geen kinderen meer. Of ik spijt heb dat ik nu maar één dochter heb ? Neen, eigenlijk niet. Ik ben ook niet iemand die stilstaat bij het verleden en jarenlang gaat treuren omdat iets niet helemaal gegaan is zoals ik het had gewild.

Mijn huidige droom is om in Zuid Europa te wonen en te werken, meer bepaald in Portugal. Maar een aantal factoren weerhouden ons om de stap te nemen: de familie achterlaten, de economische crisis ginder, de moeite die eraan voorafgaat en niet goed weten hoe eraan beginnen (ons huis, verzekeringen, vergunningen, ginder werk vinden, …)  maar vooral de angst van het onbekende. Verder zijn er natuurlijke nog een heleboel kleinere verlangens die misschien wel meer kans maken om gerealiseerd te worden, zoals daar zijn: meer vrije tijd, meer weekendjes uit met de fiets, citytrips,… Ik heb eigenlijk niet zo heel veel nodig om gelukkig te zijn. En wie weet wat er onze weg nog zal kruisen, misschien iets dat onze mooiste dromen wel overtreft en waarvan we misschien zelfs niet durfden dromen. Dromen …

Mijn droomwereld ziet er voor mij als volgt uit:

  • minder negatieve nieuwsberichten en meer positieve nieuwsberichten
  • minder auto’s (wij doen ons best)
  • meer verdraagzaamheid
  • geen oorlog meer
  • een minder ingewikkelde maatschappij
  • veel meer groen
  • minder gehaaste mensen
  • warmer klimaat (maar dan niet omdat we de natuur om zeep helpen)
  • winkels die tot minsten 20:00 open blijven

En wat ik in die droomwereld zou doen:

  • iets met dieren (in de zoo werken, verloren honden opvangen, vogels observeren,…)
  • terug gaan studeren
  • vrijwilligerswerk doen
  • meer reizen
  • meer vrije tijd maken
  • langzamer leven
  • een huis kopen aan de rand van een bos

En wie weet, met een beetje moeite of de speling van het lot …

Posted 15 maart 2012 by planet of tine in #wijvenblogs, Dagboek

Tagged with ,

2 responses to “#wijvenweek (dag 4) – sweet dreams

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pingback: #wijvenweek (dag 4) – sweet dreams | Wijvenblogs

  2. Ik droom met je mee…

Geef een reactie

