#wijvenweek – topwijf   2 comments

Het thema van vandaag gisteren m.b.t. de wijvenweek was “het multitaskende superwijf”. Gelukkig is er ook een “inhaaldag”, zodat ik, YES, kan zeggen dat ik de wijvenweek met glans en glorie heb kunnen afmaken.  Elk thema is behandeld. Ben ik niet SUPER ?! Het was nochtans niet gemakkelijk om tijdens ons weekend aan zee met de familie en de kleinkinderen een moment te vinden om iets neer te tikken. Ik vond het idee van Mrs.dBvZ prachtig; zij heeft haar stuk door haar wederhelft laten schrijven. Toen ik gisteravond mijn man vroeg of hij me misschien ook een paar tips kon geven, kreeg ik als antwoord:” Daar moet ik toch een nachtje over slapen”. Zijn manier om er vanonder te muizen. Natuurlijk, of moet ik zeggen gelukkig, zijn er situaties geweest waarvan ik ook zelf kan zeggen: waaw, dat heb je weer goed voor mekaar!”. Één van de dingen waar ik het meest fier op ben, is het binnenhalen van mijn eerste job. Ik was pas afgestudeerd als “klinische laborante” , beter bekend nu als “medisch laboratoriumtechnoloog”. Mijn vader was toen politiek redelijk actief en kende wel wat mensen. Dus hij stelde voor om een goed woordje voor mij te doen, te informeren of één van zijn vriendjes mij aan werk kon helpen. Ik voelde mij verontwaardigd en steigerde. Ik vond mezelf groot en goed genoeg om zelf werk te vinden. Ik was met onderscheiding afgestudeerd, zat vol energie en was ontzettend gemotiveerd om aan de slag te gaan. Dit was iets wat ik zelf ging doen, dit ging over mijn leven. Als iemand mij dan al wou aannemen, wou ik dat het was om mijn kennis, mijn motivatie, mijn persoonlijkheid en niet omdat “papa-regelt-dat-wel-even” en zeker niet door “vriendjespolitiek”. Je kan het koppigheid noemen, maar ik noem het “trots”. En na mijn studies kon ik onmiddellijk 1 maand vakantiewerk doen in het labo van een ziekenhuis en 1 maand later had ik al een andere job. Mijn 2 eerste werkplaatsen waren wel steeds tijdelijke, maar ik heb nooit zonder werk gezeten. En ook later toen ik bewust wou veranderen van werk ging dat altijd heel vlot. Ik herinner mij nog dat één van mijn eerste werkgevers mij ooit gezegd heeft dat ik mezelf goed kan verkopen. Ik ben nochtans niet iemand die er veel doekjes om wind, maar eerder iemand die recht op zijn doel afgaat. Ik denk dat eerlijkheid ten opzichte van je toekomstige werkgever en ook ten opzichte van jezelf de belangrijkste factoren zijn om het tot een succesvol einde te brengen. Uiteindelijk ben ik in door omstandigheden in de administratie terechtgekomen en vond ik het belangrijk om mijn talenkennis te gaan uitbreiden. Ik studeer nog steeds talen en spreek er nu 5, waar ik ook heel fier op ben.  Ik volg al meer dan 15 jaren avondschool (duits, engels, spaans, portugees, microsoft excel), wat soms wel challenging was en wat ik zonder de hulp van mijn man nooit had kunnen verwezenlijken. In mijn werk ben ik ook heel goed, mijn drijfveer is “evolutie” en uitdagingen. Ik verleg graag mijn grenzen en ben niet bang voor verandering. Ik ben heel flexibel. Zo kan ik natuurlijk nog langer doorgaan, want er zijn natuurlijk nog een heleboel dingen waarin ik uitblink, maar aangezien ik bescheiden ben en jullie nog een heleboel blogs te lezen hebben, wil ik het hier vandaag bij laten.

Posted 18 maart 2012 by planet of tine in #wijvenblogs, Dagboek

Tagged with

2 responses to “#wijvenweek – topwijf

Subscribe to comments with RSS.

  1. Klinkt goed. ’t Is wel duidelijk dat we hier ook met een topwijf te maken hebben!

  2. Mijn mama! ik ben fier op je!

Geef een reactie

