Lente   1 comment

De wijvenweek is voorbij en ik heb mezelf gisteren een dagje adempauze gegund. Na meer dan 100 e-mails verwerkt of toch gelezen te hebben. En ik heb nog alle blogs van de wijvenweek niet gelezen. Ik heb genoten van de afgelopen week, als beginnend blogger was het voor mij ook een beetje een ontdekkingsreis. Ik heb veel nieuwe bloggers  gelezen waarvan ik er zeker ook een aantal ga blijven volgen. Ik vind het een superinitiatief van de wijven  Lilith en Ilse. Ze verdienen een dikke pluim.

Vandaag blijkt het dan ook nog eens lente zijn. Ik wist dit dus niet, maar de aanvang van de lente varieert van jaar tot jaar. De aanvang van de lengte gebeurt steeds op de dag dat de dag en de nacht even lang zijn. En meestal is dat zo rond de 20ste maart, heel soms de 21ste maart. De astrologische lente is officieel vandaag om 6:14 begonnen. En ja, de zon schijnt nog ook. De ochtenden zijn nog wel heel fris, maar de voorspellingen zien er goed uit. 

lente!

lente het leukste jaargetij
bloemen springen open vogels zingen,
je bent buiten en dat soort dingen,
Pasen en zo
lente jij bent het beste cadeau
ook al lijkt dit een stom zinnig gedicht
lente jij bent waarover ik zwicht

Posted 20 maart 2012 by planet of tine in #wijvenblogs, Dagboek

One response to “Lente

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alweer een blogje over de lente 🙂
    Iedereen heeft er zin in!
    Heerlijk.

Geef een reactie

