Vluchtmisdrijf   2 comments

Het gebeurde een aantal jaren geleden. Het was een snikhete dag in mei, op Pinksteren of Pinkstermaandag. Ik reed op de Haachste steenweg. Buiten een enkeling voor mij was er geen verkeer. Ik begaf mij naar Kampenhout. Iets voor Kampenhout is er een kruispunt waar er een extra rijbaan bijkomt voor diegenen die naar links willen afslaan. Er zijn geen verkeerslichten. De wagen die voor mij reed moest linksaf slaan en vertraagde.  Ik vertraagde dus mee en eens hij op het linkerrijvak reed, was de weg voor mij vrij. Dacht ik toch. Wanneer ik ter hoogte van het kruispunt was, kwam er plots van rechts een wagen aangereden, die de voorrangregels aan zijn laars lapte en zonder boe of ba afsloeg. Ik zag het zo gebeuren en ben nog ietsje naar links uitgeweken om hem te ontwijken, maar ik voelde toch nog een lichte tik. Ik heb nog oogcontact gehad met de man en heb me meteen aan de kant gezet. De andere wagen , een donkere SUV,  reed gewoon door. Gelukkig ging alles betrekkelijk langzaam, daar we niet snel reden en heb ik de tijd gehad om zijn nummerplaat te memoriseren. Ik dacht dat hij mischien toch nog rechtsomkeer zou maken toen hij zag dat ik me opzij had gezet. Maar niet dus. Ik was zo kwaad ! Dacht ie er nou echt zo tussenuit te knijpen ?! Ik had een deuk in de achterdeur en een grote  kras over bijna heel de lengte van de wagen. Getuigen waren er spijtig genoeg niet. Ik heb mijn schoonbroer gebeld, die in Kampenhout woont en daarna de politie om een vaststelling te laten doen. Na 2 uur wachten kon ik mijn verhaal dan kwijt. De controle van de nummerplaat wees op een firmawagen, dus moesten we wachten tot de firma open was om na te gaan wie er met die auto reed. De politie vermoedde dat de wagen, of niet verzekerd was, of de bestuurder teveel gedronken had. Dat zijn de meest courante redenen om vluchtmisdrijf te plegen. De volgende werkdag belde de politie, dat het moeilijk na te gaan was van wie de wagen was. De firma waarvan sprake was  één of ander administratief adres in Brussel. Ik ben dan wat gaan googelen en vond een bedrijf  vlakbij met net dezelfde naam. Ze zouden het checken. Bleek het inderdaad om datzelfde  bedrijf te gaan en de bestuurder was de ex-man van de eigenares van de wagen geweest. De man ontkende alles, zei dat er inderdaad oogcontact geweest was, dat hij nog was teruggereden, maar dat ik er niet meer was en dat terwijl ik daar meer dan 2 uur gestaan heb. Maar dan komt het: hij beweerde dat het omgekeerd was, dat ík hem aangereden had. Kun je je dat voorstellen!?  Dat stond letterlijk zo in zijn verklaring. Ik wist gewoon niet wat ik las ! Ik was sprakeloos. Wat een lef ! Hij had dus mijn verhaal gewoon helemaal omgedraaid.  De politie heeft toen de aard van mijn schade met zijn voertuig gecheckt en de de schade kwam overeen. Trouwens ik kon de man niet aangereden hebben, want dan zou de schade aan de andere kant van het voertuig moeten geweest zijn. Betaald heeft hij dus. Ik was daarna nog wel eventjes bang dat hij mijn banden zou komen platsteken ofzo als wraak, maar ik heb gelukkig niets meer van hem gehoord of gezien.

Posted 26 maart 2012 by planet of tine in Dagboek

2 responses to “Vluchtmisdrijf

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een aso’s heb je toch op de wereld hè? Gelukkig had je zelf geen letsel, maar een gedoe is het wel!

  2. Wat een bal gehakt, die kerel. Goed dat je zijn kenteken hebt kunnen vasthouden.
    Dank je wel voor je reactie op mijn blog.

Geef een reactie

