Het schoentje van Assepoester   1 comment

Vandaag was het dan zover. Klaar voor de jaarlijkse uitstap op zoek naar een paar schoenen. Naar Brantano natuurlijk, want daar werkt mijn dochter. Een hele kwelling steeds dat schoenen zoeken, want ik heb echt geen normale voet: klein, smal (zoals ook zoveel anders aan mijn lijf) , weinig wreef en te smalle hielen. Sportschoenen zijn daarom mijn favorieten. Die kan ik goed aantrekken met de veters. Maar in de zomer met een short of een lichte broek kan ik toch moeilijk met mijn lompe wandelschoenen rondlopen.  Ik weet dat ze ook wel lichtere versies verkopen, maar ik wil ook wel eens iets anders, iets normaal. Met mijn maatje 36 en gedisproporcioneerde voeten  heb ik dus meestal niet te kiezen welke schoenen het zullen worden. Het is gewoon alle schoenen passen en diegenen die goed zitten, als er al een paar bij is, kopen. Graag zien of niet. Bovendien is er in mijn maatje  sowieso al niet veel keus. Ik heb dus de 10 paar schoenen, die toch een beetje aan mijn smaak voldeden,  aan mijn voeten gehad en wonder bij wonder is het toch het eerste paar geworden dat ik had uitgekozen. Zoals verwacht werden alle anderen gediskwalificeerd wegens te breed  aan de hiel en dus niet aan mijn voet bleven zitten bij het stappen of omdat ze pijn deden . Ik koop dus ook nooit of te nimmer een paar schoenen als ik maar voel dat het ergens een beetje knelt of wrijft. Ik weet uit ervaring dat ze dan gewoon in de kast blijven liggen.

Posted 7 april 2012 by planet of tine in Dagboek

One response to “Het schoentje van Assepoester

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jaja, en ik heb mijn proffesionele hulp gegeven eh Mama!

Geef een reactie

