Vogelvrij   2 comments

Ik lees niet veel en zou eigenlijk graag meer lezen. Als er een moment is waarop ik wat tijd in het vooruitzicht heb, grijp ik graag naar een boek. Ik kan echter geen boek vastnemen als ik weet dat ik het einde waarschijnlijk niet haal. Meestal wordt er dus hoofdzakelijk gelezen tijdens de vakantie.  Als we 3 weken gaan kamperen in de nazomer lukt het wel om minstens een tweetal boeken te lezen. En in tegenstelling tot vele anderen slaag ik er ook in om in de wagen te lezen. Zálig is dat als je weet dat Portugal 2,5 dagen rijden is. De weekendjes aan zee zijn ook een goede gelegenheid om een boek ter hand te nemen: geen TV, geen internet,….  Onlangs heb ik dus een boek dat al een paar jaren op mij lag te wachten uit de kast genomen. Het boek begon heel beschrijvend, iets waar ik maar in beperkte mate van hou. Ik heb graag dat een verhaal wat vooruit gaat en waar wat spanning inzit. Meestal kies ik voor thrillers, fictie of  detectiveverhalen. Toch bleef het verhaal blad na blad boeien. Een verhaal dat heel intens en zo boeiend geschreven wordt dat je gewoon meer wil. Dit is echt een boek dat me bijgebleven is.

Vogelvrij door Jennifer Lauck

De titel luidt : “Vogelvrij” en werd geschreven door “Jennifer Lauck”. Het gaat over het harde leven gezien vanuit             het standpunt van een 6 jarig kind dat opgroeit in een gezin met een doodzieke moeder en een hardwerkende    vader.

Ik zou graag het vervolgboek lezen, maar kan het nergens vinden, althans niet in het Nederlands.  Het    noemt : “Stille wateren” .

Als iemand weet hoe ik eraan kan komen, hoor ik het graag.

Posted 12 april 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with

2 responses to “Vogelvrij

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een aanrader dus! 🙂 het ontbreekt me ook aan tijd om te lezen terwijl ik graag zou willen. Zelfs blogs van anderen krijgen amper aandacht meer van me…

    • Die blogs allemaal volgen kost inderdaad veel tijd. Ik kom zelfs soms aan schrijven niet meer toe. Ik ben trouwens van plan om je eens helemaal te gaan lezen.
      Ik ben er pas in februari bijgekomen en je levensverhaal wekt om de één of andere redenen enige nieuwsgierigheid en interesse.

Geef een reactie

