Op weg   5 comments

16:00h het regent pijpestelen. Gelukkig had ik een 1/2 dag verlof of ik zat er midden in met de fiets. 17:00h de bui is over en  ik moet gaan. De les begint om 18:00h. Ik maak me klaar en vang nog net iets op over files. Ik mis de details. Ik log nog snel even in en google naar de verkeersinfo. Er wordt melding gemaakt van een ongeval thv Zaventem richtig Leuven. In Zaventem moet ik erop. Dan maar de steenweg nemen. 17:10h ik vertrek. Op 200 m van de steenweg sta ik stil. Verdorie hier al ! Kijk die daar doen: rijdt zowaar over het fietspad – mijn fietspad- en de helft van het voetpad om even verder toch weer in de file te staan. Het begint te regenen. Na 6 rode lichten kan ik eindelijk de steenweg op. De ruitenwissers zwiepen van link naar rechts, en weer van rechts naar links, de snelheidswijzer blijft hangen tussen 0 km/h en 10km/h, de ruiten dampen aan. 17:30h Nossegem, 2 km verder en al 20 miuten onderweg. Ik raak nooit op tijd voor de les. Het begint te gieten, een donderslag, vervolgens een bliksemschicht. Was ik maar bij moeke thuisgebleven. Ik laat een moeder met 3 kinderen oversteken. De regen maakt een klotsend geluid in de wielkassen. Ik moet plassen. 18:00h de les begint. Ik ben  Kortenberg net voorbij, zo’n 7 km van huis, nog een 10-tal km te gaan. Ik heb honger. Zal de bakker waar ik voor de les steeds passeer om een paar koeken te halen nog open zijn ? Oh, kijk ik rijd 70km/h. 20seconden later: niet meer. Oei daar loopt een hond doorweekt en eenzaam op de middenberm. Uit angst gaan lopen voor de bliksem waarschijnlijk. Waar is het baasje?  Ik had misschien toch moeten stoppen. Ben toch al te laat voor de les. Doe ik nog een goede daad ook. Te laat. Ach ik kon daar zowieso toch niet stoppen. Spijtig, hopelijk wordt hij niet aangereden en komt hij veilig terug thuis. Wegenwerken, verkeerslichten. En verder: 3 wagens aan de kant met beschadigde voor-en achterbumpers en de inzittenden die schuilend in eeen bushokje wachten op de politie en/of takelwagen. Wat doe ik toch op de baan, tijdens de spits met dit rotweer ? Ja, de les. Ik stop er volgend jaar mee. Teveel miserie steeds om er te raken. Ik ga morgen eens googlen, kijken of ik geen online cursus of een ander alternatief kan vinden. Dit is nou het voordeel als je in de stad woont. Dan heb je dit soort toestanden niet. 18:15 ik rijd Leuven binnen. Nog een kwartiertje en de bakker sluit. Ik heb honger. Ik moet nog steeds plassen, maar het gevoel heeft zich gestabiliseerd. Gelukkig had ik niet teveel gedronken voor ik vertrok. 18:30h ik parkeer. het regent bijna niet meer, gelukkig. 18:35 ik passeer de bakker, ik zie iemand buitenkomen, yes! hij is nog open. 18:45 helemaal opgedraaid stap ik het schoolgebouw binnen. Ik ga plassen en begeef  mij naar het lokaal. De deur staat open, er is niemand. Het is taallabo vandaag, tot 19:00. Ik vind het de moeite niet meer om mij nog naar het andere gebouw te begeven. Ik zet me, vul mijn maag en schrijf.  Misschien is er geen les, is de lerares er ook niet geraakt. Toch wel, daar komen ze.

Posted 27 april 2012 by planet of tine in Dagboek

5 responses to “Op weg

Subscribe to comments with RSS.

  1. Poeh, wat een rit zeg! Ik voel de frustratie bij mijzelf naar boven komen. 🙂

  2. Ik hoop dat die bakker heel lekkere koeken had, wat zullen die extra gesmaakt hebben met zo’n rotweer en fileleed!

  3. en met de fiets naar de les (wat volg je precies?) is in zo’n weertje ook geen alternatief zeker?
    😛

    Groetjes!

    • Neen, niet echt 🙂 – ik volg portugees. Bij mooi weer zou opgaan nog kunnen, hoewel toch 1,5 uur fietsen schat ik, maar de les eindigt om 22:00 en dan nog terug met de fiets …? En bussen/treinen zijn er dan ook niet meer naar Zaventem.

  4. poehh zeg!!! odyssee…

Geef een reactie

