Lange nachten of korte nachten ?   3 comments

Nu ik net eens vroeger wou  gaan slapen, lees ik  toch niet een artikel waarin beweerd wordt dat niet alleen te weinig slapen nefast is voor de gezondheid maar ook te veel slapen. De ideale tijd zou tussen 6 en 8 uren bedragen. In de regel zit ik daar wel tussen. Maar laat me in het weekend of op vakantie uitslapen, dan leun ik toch meer bij de 9 uur slaap aan. Nu sta ik wel voor een groot dilemma: langer slapen en vroeger sterven of het toch met wat minder doen en lang en moe leven. Wat zou jij doen ?

Moe

Posted 23 mei 2012 by planet of tine in Dagboek

3 responses to “Lange nachten of korte nachten ?

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik zou iets daartussenin doen 🙂 doordeweek slaap ik o.h.a. 6-6,5 uur per nacht en spring elke ochtend om 6:15h kipfit uit m’n nest. In het weekend ga ik o.h.a. niet voor 1am naar bed en slaap dan tot een uur of 9, dat zijn 8 uren dus past prima 🙂 Volgens mij leef ik eeeeeeuwig haha!! (enne, ik ken ‘funest’ maar van ‘nefast’ had ik nou nog nooit gehoord :-P)

  2. Ik zou luisteren naar mijn lichaam…

  3. Ik zou uitslapen wanneer het kan en nodig is. Overigens snap ik niet wat er schadelijk is aan slapen. Maar je hebt er zo wel die uit verveling de hele tijd in bed doorbrengen. Het is misschien gewoon ongezond om je te vervelen.

Geef een reactie

