Mijn (halve) week in een notedop   4 comments

Maandag:

Terug aan het werk na een week vakantie. De workload viel goed mee en ik kon dus  zonder (veel) stress op tijd naar huis. Dat was wel belangrijk die dag omdat ik examen portugees had en graag nog iets achter mijn kiezen (of tussen mijn kiezen want al een paar kwijtgespeeld) had gestoken voor ik naar Leuven reed. Ik vond het examen moeilijk, hoewel ik toch betrekkelijk goed voorbereid was. Al bij al zal het wel meevallen, denk ik. Dat heeft het tot nu toe toch altijd gedaan.

Dinsdag:

Naar de bib na het werk. Om de boeken die onaangeroerd gebleven zijn – ja, foei ik weet het – terug te brengen. Die reden van onaangererd heeft daarmee te maken dat ik het gemak van e-boeken heb ontdekt, vooral op vakantie. Ik vind het een enorm voordeel dat je dan ook kan lezen als het donker is. Bovendien was het een keigoed boek. Het heeft als titel: “En dan nog iets” en is geschreven door ” Paulien Cornelisse”. Mijn 2de vakantieboek was mijn cursus portugees.

Woensdag:

Ik ben vroeg naar het werk gereden. Het weer wordt warmer, droger (de overstromigsgebieden buiten beschouwig gelaten dan toch) en zonniger. En zo kon ik vroeger stoppen en wat van onze tuin genieten. Vandaag heb ik nog een examen (mondeling) van portugees waarvoor het raadzaam is  nog een opgelegde tekst te lezen. Thema: verkiezingen in België. Kwestie van er iets van af te weten tegen deze avond en er eindeloos over te kunnen vertellen. Ik heb helemaal niets met politiek en het heeft voor mij meer iets weg van ee les geschiedenis dan van een les portugees. Ik zou veel liever over mijn vakantie vertellen.

Deze week wordt ons huis ook met stellingen aangekleed. En voor de deur staat een grote blauwe container. Volgende week beginnen de dakwerken: nieuwe dakpannen en isolatie. Ik wou dat het alweer voorbij was. Dit zijn de laatste grote (lees: vuil- en stofmakende) werken die aan ons huis moeten gedaan worden.

Dakwerken

Posted 24 mei 2012 by planet of tine in Boeken, Dagboek

Tagged with , ,

4 responses to “Mijn (halve) week in een notedop

Subscribe to comments with RSS.

  1. Veel “poetslol” tijdens die laatste werken…Het is voor een goed doel!

  2. Goed voordeel inderdaad van een ereader. Had ik nog niet eens aan gedacht. Ik zou er ook wel een willen. Hoe leest zo’n reader buiten in de zon? Kun je alles dan nog goed lezen?

    • Ik heb wel geen “echte e-reader” maar lees op m’n Samsung Galaxy SII. Ik heb hem even getest in de zon. Je kan de helderheid manueel aanpassen. Het valt eigenlijk nog mee maar ideaal is het niet. Zal vermoedelijk afhangen van de qualiteit van het model waarvoor je kiest.

  3. Pingback: E-books « A day like another … or not

Geef een reactie

