Genieten   5 comments

Het examen Portugees donderdag viel heel goed mee. Geen geleuter over politiek, wel een massa vakantieverhalen. Helemaal zoals ik het dus het liefste had.  Voor mijn theoretisch examen ben ik (natuurlijk 🙂 ) ook geslaagd. Binnen 10 dagen krijgen we het algemeen resultaat. Ergens is het een hele opluchting dat het schooljaar weer voorbij is : geen gestress meer om om tijd het werk te verlaten, geen  files meer om er te raken, en wat meer extra vrije tijd. Ik ga nu portugees lezen, niet omdat het moet, maar gewoon voor de fun.

As palavras que nunca te direi

As palavras que nunca te direi

Gisteren ben ik het weekend ingegaan met een sauna sessie. Ik zag er eerst wat op tegen omdat het nu net zo’n mooi weer is en wat gaan zweten in een houten hok mij dan eigenlijk wel wat zonde leek. Maar niets bleek minder waar. Samen met een vriendin begaf ik me dus naar Boetfort, voor de eerste keer (normaal gingen we steeds naar de sauna in  Gimbergen), op aanraden van een collega. En inderdaad, het is een heel groot domein met een groot buitenzwembad en een grote ligweide. Er is een gevarieerd aanbod aan verschillende sauna’s (hamam, eucalyptus,ijskelder, muzieksauna, paardenstalsauna,…), die alle ook ruim en hel netjes zijn. Er is een restaurant dat de mogelijkheid biedt buiten iets te benutten. Dat was dus puur genieten.

En de planning voor de rest van mijn weekend ziet er zowat hetzelfde uit: genieten van het goede weer, de tuin, boeken, BBQ, en de dringendste kleine huishoudelijke taken. Misschien ook wel een dagje eropuit met de fiets. Het moment zal hierover beslissen. Dit weekend is uitgeroepen tot plan-vrij (behalve een BBQ deze avond, mar dat is ook fun) en staat helemaal in het teken van “alles mag, niets moet”.

De tuin

Posted 26 mei 2012 by planet of tine in Dagboek

5 responses to “Genieten

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fijn weekend!

  2. Ben benieuwd wat jij voor speciaals met Portugal hebt 🙂

  3. Die tuin ziet er anders ook uit om in te genieten, mooie flora, lieve fauna…

Geef een reactie

