De vrouw met de witte broek   6 comments

Gisteren reed ik met de fiets van mijn werk naar huis. Later dan gepland omdat ik eerst natte moeder natuur haar werk wou laten afmaken. Toen ik dacht dat de luchtvochtigheid terug een normaal peil bereikt had, maakte ik mij klaar om te vertrekken. De hoeveelheid water in de lucht bleek toch niet zó laag te zijn. In de miezelregen begon ik mijn trip naar huis. Het fietspad lag er verlaten bij, waar ik eigenlijk niet kwaad om was. Want ik moet toegeven dat ik wel eens gefrustreerd raak wanneer fietsers mij voorbij spurten. Dat gebeurt regelmatig. Meestal zijn het jonge knapen of mannen met een racefiets. Soms denk ik dan dat ik de traagste fietser van het land ben.

Maar vandaag was de triomf groot toen ik plots in een afdaling iemand voor mij zag fietsen. Zomaar uit het niets en vóór mij ! Dat betekende dus dat ik sneller ging. Nou ga je zeggen: in een afdaling is dat niet moeilijk . Maar na de afdaling kwam er een helling en kon ik al een vrouwenfiguur onderscheiden. Daarna werd de fiets alsmaar groter en groter. Boven aangekomen had ik de fietser zo goed als ingehaald. Ik kon haar niet onmiddelijk voorbij en bleef dus een eindje op een voor mij iets te  rustig tempo achter haar aan rijden. De zenuwen die mijn ogen met de hersenen verbinden werden geprikkeld en voor ik er erg in had merkte ik dat ik de persoon voor mij aan een grondige analyse begon te onderwerpen. Een goede raad dus: fiets nóóit vóór mij. Het eerste wat mij opviel was haar poncho met kap, bruin met witte bollen, maar het meest intrigerende vond ik de witte broek met daaronder een paar open sandalen met hoge hakken. Jeetje dacht ik, komt die misschien helemaal uit Spanje gefietst zonder het weerbericht in België te checken ? Ik weet dat veel mensen het zomergevoel willen afdwingen door zich zomers te kleden. Maar op de fiets in zo’n weer met een witte broek  ? En open schoenen ? Wel leuk voor op kantoor of op feestjes, maar op de fiets ?  Daar zou ik al een heel serieus excuus voor moeten hebben en … een witte broek.

Ik fiets steeds in sportkledij en sporstchoenen en kleed me om op het werk, gewoon omdat dat ook al makkelijker fietst. En omdat waterspatten met oliesporen van de ketting moeilijk te verwijderen vlekken zijn.  Maar comfort, gemak en bewegingsvrijheid moeten het bij veel vrouwen ontgelden als het over kledij gaat. Ik heb al gezien hoe vrouwen een hak verliezen en dan een halve dag mank lopen en het over niets anders meer kunnen hebben. Ik heb al gezien hoe sexy nylonkousen met ladders zijn. Ik heb ook al gezien hoe elegant het loopt met hakken op kasseistenen.  Ik zie vrouwen die rondlopen in topjes en korte rokjes omdat het nu eenmaal zomer is en dan klagen dat ze het koud hebben. Voor mij is 1+1=2 zoals zon+regen+wind+17°C = herfst. Geef mij nu maar een lange broek en een lekker warme trui. Mij ga je niet horen klagen. Maar hey Frank, wanneer komt die zomer nu eigenlijk ?!

PS:  Alle overeenkomsten met bestaande personen of situaties berusten op louter toeval.

Posted 14 juli 2012 by planet of tine in Dagboek, Fietsen, Lifestyle

Tagged with , , , ,

6 responses to “De vrouw met de witte broek

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haha, héél herkenbaar. Vooral met het de slotzinnen van de laatste alinea ben ik het roerend eens!

  2. Onbegrijpelijk hoe mensen zich soms kleden. Wat dacht je van een strandwandeling maken op hoge hakken? Als ik dat zie bij een vrouw denk ik maar één ding: “Die is dóm!!”

  3. passende kledij is het in elk geval niet, Tine
    Je hebt haar natuurlijk daarna ver achter jou gelaten?

    🙂

Geef een reactie

