De Tandenborstel   11 comments

Iedereen weet dat een tandenborstel in eerste instantie dient om tanden te poetsen. Iedereen weet ook dat je hem om de 3 maanden moet vervangen. Ze zijn er in maten, kleuren en soorten, de klassieke tandenborstel, de reisversie en de elektrische. Thuis gaat mijn voorkeur uit naar de elektrische, omdat die grondiger te werk zou gaan. Als we meer dan 1 week op vakantie gaan, gaat hij ook mee. Op het werk of voor korte trips daarentegen, heb ik een klassiek model ter beschikking. De tandenborstels worden zoals het hoort  regelmatig vervangen, maar niet altijd weggegooid. Afgedankte tandenborstels zijn bij ons in bijna elke plaats te vinden en bewijzen nog heel veel diensten:

  • De badkamer: voor het fijne poetswerk zoals de gaatjes in de douchekop, de voegen tussen de tegels of de plaats achter de kraan op de wasbak.
  • De woonkamer: bij de aquariumbenodigdheden: hij dient om de glazen wand van het aquarium algenvrij te maken en de fijne delen van filter te reinigen.
  • De wasplaats: bij mijn kuisgerief. Altijd handig voor moeilijke kleine hoekjes of spleetjes.
  • De keuken: om de groeven van de keramische plaat te reinigen.
  • het tuinhuisje: om moeilijk bereikbare onderdelen van de fiets te reinigen

Gebruik jij een afgedankte tandenborstel en zo ja waarvoor ?

11 responses to “De Tandenborstel

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik hou die tandenborstel net als jij om m’n ketting (af en toe) te reinigen…
    Verder dank ik je voor de tips, Tine!

  2. Ik gebruik ’s morgens de gewone tandenborstel en ’s avonds de elektrische, kwesite van afwisseling.
    De oude tandenborstels gebruik ik ook om moeilijk bereikbare plaatsjes te poetsen. Handig!!

  3. Ik gebruik alleen een elektrische tandenborstel. Die opzetstukjes doe ik niets mee, behalve dan om de prullenbak te vullen..

  4. Gebruikte tandenborstels gaan linea recta de prullenbak in. Ik vind ze altijd een beetje viezig nl :S

  5. Ik kan je geen bijkomende recyclage-tips geven, bij mij worden afgedankte tandenborstels ook handige poetsattributen. Heb overigens niet het minste idee wat je er verder nog mee zou kunnen uitvoeren. Een originele schildertechniek? Een tamme muis borstelen? Een speeltje voor de hond? Ik heb het niet uitgeprobeerd maar mijn toch speelse katers kijken er vast niet naar om, het weegt niet licht genoeg om het met een poottikje door de lucht te zwieren. Misschien een hele collectie afgedankte borstels in verschillende verfbadjes dompelen en in een origineel glas uitstallen, dan heb je een apart snuisterijtje om de badkamer op te vrolijken. Ik zou het verder niet weten…Maar ik denk dat de meeste tandenborstels gewoon in de vuilbak belanden als hun oorspronkelijke tandengerichte taak erop zit. Maar dit is een goede tip van je voor als dat in een onvoorspelbare toekomst niet meer bij het gewone huisvuil mag.

  6. Leuk stukje! Ik gebruik eigenlijk mijn oude tandenborstels nooit.

  7. Ik gooi ze ook gelijk weg. Ik wist niet dat je ze om de drie maanden moest vervangen. Weer wat geleerd!

  8. ha bijgeleerd, vooral om de fiets te kuisen. want net dat is het probleem: we hebben 2 jaar terug fietsen gekocht (niks speciaals, en we zijn ook geen “echte”, als we op een jaar 300km fietsen zal het veel zijn, al hopen we op meer) en enkele maanden geleden heb ik die eens gekuist. of toch geprobeerd, maar wat een miserie! een auto wassen is veel gemakkelijker en leuker. ik bedoel, misschien kan je eens uitleggen hoe je best een fiets reinigt? ‘k heb al een paar keer gegoogld maar vind niet direct een deftige uitleg terug!

Geef een reactie

