Fietsen in de regen   5 comments

Vandaag werd pas laat beslist of we nu wel of niet gingen fietsen na het werk. Het weer was zoals de laatste tijd nog steeds heel wissselvallig. Zon, bewolking en regen wisselden elkaar af. Tot nu toe hebben we steeds geluk gehad en ons goed aan ons trainingsschema kunnen houden: 3x week de fiets op. Om 16:00h belde ik mijn man om te beslissen of we het er al of niet zouden op wagen. En … we gingen ervoor. Mijn man komt me dan op het werk met de fiets tegemoet en vandaar vertrekken we dan samen. We waren echter nog geen 2 minuten onderweg of we moesten al een eerste stop inlassen om de regenvesten aan te trekken. Ik hoopte dat het snel zou overwaaien. Met de wind die er was kon je dat toch verwachten, niet ? Maar niets was minder waar. De paar regendruppels op mijn broek werden donkere cirkels die steeds groter werden, totdat mijn hele broek een tint donkerder geworden was en 1 kg zwaarder. Dat is het nadeel van katoenen broeken. Volgende keer zorg ik ervoor dat mijn fietsbroek steeds in mijn fietszak zit. Fietsbroeken bestaan uit een materiaal dat absorbeert, transfereert en tevens snel droogt. Het was nu echt goed aan het regenen en we besloten om de rit  toch maar in te korten en recht naar huis te rijden. Ondertussen voelde ik het ook nat worden tussen mijn benen, en dat terwijl ik zelfs geen behoefte voelde om te plassen. De laatste kilometers hebben we onder een droge hemel afgelegd. Ik was maar wat blij om mijn loodzware broek uit te kunnen trekken en om droge sokken en ondergoed te kunnen aantrekken. De kleren die we aan hadden zijn rechtstreeks in de wasmachine beland en er droger uitgekomen dan wanneer ze erin gestoken werden. Foto’s heb ik niet genomen omdat ik niet weet of m’n Samsung wel zo waterdicht is.

Aantal km : 12.76            Trip tijd: 0:43:23             Gem. snelheid: 17.52 km/h

Vergeet ook niet af en toe een kijkje te nemen op mijn fietslogboek dat regelmatig ge-up-date wordt.

Posted 19 juli 2012 by planet of tine in Dagboek, Fietsen

Tagged with ,

5 responses to “Fietsen in de regen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Waardeloos hè, dat weer. Ik ben het ook spuugzat! Toch goed dat je hebt doorgezet. Petje af!

  2. Bah, ik heb een enorme hekel aan fietsen in de regen. Ik fiets elke dag zo’n kilometer of 15 en ben er gek op. Maar met een regenpak aan? Brrrrr…

  3. Ach troost je, je spieren zullen weer wat meer ontwikkeld zijn door dat fietsen met een zware natte broek. En da’s toch ook een nuttige voorbereiding? Overigens wie zegt dat het tijdens de gordel mooi weer zal zijn? Oei nu ben ik een toekomstige spelbreker en je moet niet denken dat zowat de jaloerse bedoeling is. Neen train jij maar lustig nat en droog door. Als het gordelweer erg tegenvalt zijn er vast ook andere fietsige moeilijke evenementen die een participatie – jullie participatie – waard zijn. Want jullie hebben inderdaad nogal veel sportieve wilskracht…

  4. fietsen in de regen is geen pretje
    Gelukkig is het de laatste dagen heerlijk fietsen met het zonnetje erbij.
    Wij hebben er al goed van geprofiteerd!
    Ik dacht dat je grotere tochten deed met de fiets, Tine. Om die 100 km te rijden zou je toch wat verder moeten rijden denk ik…

Geef een reactie

