Wespennest   17 comments

Nu is het eindelijk goed weer en nu kunnen we niet eens rustig in onze tuin zitten. Met een grote omweg neem ik behoedzaam de linkerkant van de trap om mij in de tuin te begeven. Elk vliegend voorwerp wordt met veel argwaan bekeken. De korte broek werd door een lange broek vervangen en het Tshirt met korte mouwen door 1 met lange mouwen. En dat bij 23°C. Verbranden door de zon zal ik niet, zoveel is zeker. Na het avondeten toch nog buiten genuttigd te hebben, hebben we ons met gesloten deur teruggetrokken tussen onze betonnen muren – veilig.

Eigenlijk is het 10 dagen geleden begonnen. We hadden een feestje na het werk met mijn collega’s bij mij thuis en aangezien het toen redelijk goed weer was, ging dat buiten door. Ik herinner me nog dat één van de collega’s me wees op de aanwezigheid van wespen aan onze trap. De dagen daarna werden weer kouder en natter en ik heb er niet meer bij stilgestaan.Verleden vrijdag kwam ik in de regen van mijn werk met de fiets en stalde hem in het tuinhuisje, toen plots “auwww!” Een prik in mijn kuit. Rotbeest ! Rotwesp ! Ik kan je verzekeren dat dat pijn doet.

Wespensteek

Wespensteek

Tot vandaag voel ik het nog steeds, doch nu alleen nog maar als jeuk. Ik realiseer me nu ook dat zelfs de hond gestoken geweest is. Verleden week heeft hij eens een hele avond mank gelopen en zat steeds te likken aan zijn poot. We konden niets vinden. Toen ik vandaag de was wou ophangen in de tuin viel mij pas de “va et vient” van de wespen op. Het lijdt geen twijfel dat hun nest zich tussen de treinbilzen van onze plantenbak naast de tap bevindt.

Locatie wespennest

Toen werd mijn man gestoken. Dat was voor mij de moment om mij wat minder bloot te gaan kleden. We hebben toch nog buiten gegeten. Maar alles wat vloog werd aandachtig gevolgd en bij elke vliegende toenaderingspoging sprong ik bijna van mijn stoel, ook al bleek het maar een vlieg te zijn. De lol was er wel goed af. Mijn man werd bij het het afruimen van de tafel nog 2 maal gestoken. Tijd om op te krassen en veiligere oorden op te zoeken. Morgen krijgt de brandweer een dringende oproep.

17 responses to “Wespennest

Subscribe to comments with RSS.

  1. jeetje!! agressieve wespen zeg!! succes met de brandweer!! hopelijk snel wespenvrij…

  2. Je kunt daar ook spul voor kopen dat je in het nest spuit. Maar dat moet je wel durven. Hoe dan ook: dat nest moet weg. Je bent nu gevangen in je eigen huis! Sterkte ermee.

    • Mijn man heeft ooit eens een nest zelf bestreden en heeft mij gezegd: “nooit meer!”. Bovendien kunnen wespensteken gevaarlijk zijn, zeker als als je er meerdere hebt. De brandweer is deze namiddag langs geweest. Binnen een paar dagen zou alles moeten vernietigd zijn.

  3. Ik heb een hékel aan die krengen, ben al zo vaak gestoken door ze. Eentje vloog mijn blouse in en stak me 5x. Een andere ging in mijn broekspijp en stak me 3x. Eentje in mijn arm, uit het niks ook. Ik ben iemand die normaal beesten vangt en ze buitenzet, doe echt geen vlieg kwaad. Maar wespen sla ik dood, zonder pardon. Allemaal. Ik ga niet zitten wachten tot ze me weer steken, agressieve k*&^%$ beesten 😦

  4. Ow jakkes, dat doet zo’n pijn! Gelukkig dat jullie niet allergisch zijn. Dan wordt het pas ècht eng.

  5. pfff, we zijn hier het dak van de veranda aan het vernieuwen, al 2 verlaten wespennesten gevonden! ‘k dacht al zoiets verleden jaar….

  6. die steken zijn niet ongevaarlijk
    Gelukkig voor jullie is de brandweer al geweest.
    Hebben wij ook al eens gehad, maar toen zijn we niet gestoken geweest.
    Om toch buiten te kunnen eten kan je een kommetje koud water zetten, met daar enkele kruidnagels in. Die houden wespen af.

    Groetjes!

  7. Wespen zijn inderdaad zeer vervelend, ik zie dat je redelijk wat hout hebt (in)/om je huis pas dan dus ook op dat je geen last van houtworm krijgt!

  8. Pingback: Wespenmiserie « A day like another … or not

  9. O vreselijke rotbeesten, die wespen! Zijn echt nergens goed voor! Vorige zomer zat er een nest in onze buurt, geen idee waar, en we durfden niet buiten komen of de vensters openlaten, want dan waren ze gegarandeerd daar! Deze zomer gelukkig enkel bijtjes, die rotbeesten zijn wsl verdronken in de regen ofzo 😉

Geef een reactie

