Smoothies   14 comments

Ik speelde al eventjes met het idee om mij een smoothie maker aan te schaffen. Ik ben nogal lui wat betreft “fruit eten”  en ik eet er dus ook veel te weiig van.  Meestal kom ik niet verder dan een banaan rond 10:00h op het werk. Maar serveer het mij als salade of in de vorm van vloeistof en ik kan er massa’s van verorberen. Ik kocht al regelmatig smoothies in flesjes, met de gedachte : “Het is gezond, lekker en bovendien gemakkelijk”. Maar die drankjes zijn wel een aanslag op je budget. Ook bij dat “gezond” heb ik mijn bedenkingen. Ik vind dat er niets gaat boven “vers van de pers” en  bovendien kan je in een zelfgemaakt brouwsel zelf je ingrediënten kiezen. Dus een paar weken geleden werd er een smoothie maker aangeschaft. Mijn keuze ging uit naar de “Smoothie Maker Princess 212062”, voornamelijk wegens zijn prijs.

Princess Smoothiemaker

En samen met deze aankoop is er een nieuw voornemen tot stand gekomen: “Elke dag na het thuiskomen van het werk wordt “smoothie-time” en wordt er een smoothie geconsumeerd, een combinatie van fruit aangelengd met wat fruitsap. En in plaats van mijn dagelijks ochtendglas warme melk op bed, krijg ik nu een fruitdrankje geserveerd, op basis van melk dan. Pure verwennerij !

We hebben al een paar fruitcombinaties uitgeprobeerd, maar recepten en ideetjes zij steeds welkom.

Posted 25 oktober 2012 by planet of tine in Dagboek, Gezondheid, Recepten

Tagged with , , ,

14 responses to “Smoothies

Subscribe to comments with RSS.

  1. I love smoothies!!! In de zomer gebruik ik daarvoor mijn blender regelmatig want alle smoothies met meloen en aardbei zijn top. De overschot giet ik dan in van die ijsvormpjes om in te vriezen en dan heb je kweetnihoe gezonde ijsjes voor tussendoor. In de winter kan je ingevroren rood fruit gebruiken, dat vind je in Colruyt/Delhaize enz is goedkoper trouwens dan verse frambozen of blauwe bessen. Jamjamjam. Fruitsap zou ik er wel niet te veel bij doen want dat heeft hééééél ver naast fruit gelegen, veel meer zoet- en smaakstoffen dan wat anders.

  2. Lekker! Aardbei en banaan is een heerlijke combinatie.

  3. Goed idee want ik zag er in de warenhuizen al “verse” met een laagje schimmel als extraatje erbij. Ik neem aan dat je voor die melkcombinaties ook veel inspiratie kan opdoen bij milkshakerecepten?

  4. ik ben al net zo’n fruiteter als jij, Tine
    Moet ik misschien ook eens proberen dan… 😉

  5. Ik moet het eigenlijk vaker maken. het is heerlijk!

    iliveformydreams
  6. Een klein min-puntje, vind ik, is het apparaat telkens afwassen. Maar voor de rest, top.

    • Wij spoelen de bekers en het mesje onmiddelijk na gebruik goed af, zodat ze zelfs niet hoeven afgewassen te worden. En als er plaats is in de vaatwasser gaan ze soms eens mee voor een grondigere reiniging.

  7. Ik ben hier eens komen lezen en vind je blog zeer tof ! Ik kom zeker nog terug (als het mag). 😉

Geef een reactie

