Verzameling souvenirs   15 comments

Sinds een paar jaar ben ik systematisch begonnen om van elke plaats die ik bezoek mij een magneet aan te schaffen als aandenken. Het ene jaar is dat er maar één en andere jaren kunnen het er meerdere zijn. Hieronder volgt een overzichtje van mijn verzameling.

Annecy: Mei 2012 – kampeervakantie met Vacancesoleil (huurtenten)

L’île de Bréhat & Côte de Granit Rose: Augustus 2011 – kampeervakantie (caravan)

La France

Tjechië en Polen:  Juni 2009 Tjechië – autovakantie in het kader van een capoeira-event in Opole in Polen.

Praag Tjechië: bekend om zijn o.a. astronomisch uurwerk

Wieliczka Polen: Bezoek van de zoutmijn in Wielieczka

Krakov Polen

Tjechië en Praag

Berlijn Duitsland: 

Berlin

Brazilië: augustus 2008een reis naar Belo Horizonte in het kader van een capoeira-event die we gecombineerd hebben met een bezoek aan “Foz de Iguaçu” – de “Amazones” (Manaus) en Salvador da Bahia.

  • As 3 fronteiras: het punt waar Argentinië, Brazilië en Paraguay bijeenkomen
  • Ouro Preto : stadje in de buurt van Belo Horizonte.

Brazilië

Griekenland: Euh …. ik kan me niet herinneren ooit in Griekenland geweest te zijn :-). Ik vermoed dat ik deze als geschenk bekomen heb van iemand.

Portugal: 2007-2009-2011-2012 – 5 of 6 maal de vakantie daar doorgebracht, meestal met de caravan, maar ook eens als citytrip (Lisboa) en met een vreindengroep met ons 4×4 machien (off-road) toen we die nog hadden.

Portugal

Aangezien het onmogelijk is om van elke plaats die ik ooit  bezocht heb magneetjes te kopen, beperk ik me tot de meest bekende plaatsen. Mijn hele verzameling tot nu toe ziet er zo uit:

Mijn vakantiebestemmingen

Ik durf ook al wel eens een ander gadget meebrengen : zo heb ik ook nog 2 press-papiers , maar die liggen op het werk. Zo heb ik er  ééntje van Coulon, Les Marais de Poitevin, ook wel la Venise Verte genoemd. Daar zijn we verleden jaar terechtgekomen op onze terugreis van Portugal. We zijn er een extra nacht gebleven omdat we het er zo mooi vonden. Een streek waar ik zeker nog eens voor langere tijd naartoe wil.

15 responses to “Verzameling souvenirs

Subscribe to comments with RSS.

  1. Geinig zeg! Je hebt al een indrukwekkende verzameling 🙂

  2. Leuk! Ik heb ook vele magneetjes en souvenirs, zo leuk!

    iliveformydreams
  3. Leuk zo’n verzameling!

  4. Zeer leuke herinneringen. Ik bracht zo’n sneeuwbol mee voor een vriendin.

  5. Toch al een heel indrukwekkende verzameling hoor! Bij het woord presse-papier keek ik opzij naar de mijne. Die heb ik eens meegebracht uit het glasmuseum in Ebeltoft, Denemarken. 🙂

  6. Hé leuk, wij doen dat ook, begonnen op verzoek van de jongste dochter, maar wel in beperktere mate (meestal maar één per vakantie). Jouw verzameling is dus heel wat indrukwekkender, en hopelijk komen er nog heel veel bij

  7. heeeeeeeeey, wat een mooie en originele verzameling!
    Ik wist niet eens dat er zoveel magneetjes te verkrijgen waren….
    Ik ga voortaan ’s mijn ogen goed gebruiken als ik op een toeristisch plaatsje kom

  8. Ik verzamelde borrelglaasjes met typische afbeeldingen van de stad of streek. De collectie is met heel wat items van start gegaan na een rondreis in het Zwarte Woud. Zowat elk dorp van beperkt formaat had ginds al zijn eigen glaasje te koop. Verder blijven verzamelen in minder borrelige streken was geen probleem. Ik had op een paar jaar tijd wel meer dan honderd glaasjes uitgestald in een boekenkast en toen …begaf de plank van dat rek het. Het was en is de enige keer dat zo’n plank me dat deed. Ik had nog een tiental glaasjes die niet aan diggeltjes lagen.Ik heb toen op de rommelmarkt een mooi siertonnetje op de kop getikt en het restant van mijn – eens zo riante – collectie errond geschikt. Heel af en toe komt er nog een aanwinst bij. Ik beperk mij sedert het “scherfjes brengen geluk”-incident tot mijn allereerste verzameling: eentje van grappige en mooie originele uitspraken (bijeengesprokkeld in boeken, kranten , tijdschriften , praatprogramma’s…). Daar is sinds de opkomst van sociale netwerken geen kunst meer aan, nu is dat eerder slecteren in plaats van speuren. Maar het kan niet stukvallen….

  9. Prachtige verzameling! Zo heb je meteen een mooi overzicht van alle plaatsen waar je bent geweest. En het is praktischer dan van overal een ander souvenir mee te brengen want mijn oma had zo twee vitrinekasten vol met beeldjes, popjes, doosjes, en andere prullen.

  10. Mooie verzameling! Zelf spaar ik ze ook sinds kort. Voornamelijk 3D magneten die vindt ik het mooiste. Als die er niet is dan een fotomagneet. Groeten, Monique.

  11. Mooi hoor! Ik spaar ze ook. Groeten, Monique.

Geef een reactie

