Een uurtje meer of minder   8 comments

Verleden weekend hebben we dus met z’n allen alle klokken één uur achteruit gedraaid. En elk jaar zeg ik tegen mezelf:  “Jeeh! Een uurtje langer slapen! ” Maar eigenlijk is dat niet zo, want tijdens het weekend staat de wekker op non-actief. Of dat zou toch zo moeten zijn, want zaterdag werd ik toch zeker niet om7:00h gewekt door … de wekker. Verdorie ! Normaal is het eerste wat ik doe op vrijdagochtend de wekker uitschakelen voor het weekend. Vergeten dus ! Maar waar was ik gebleven? Dat het eigenlijk niet zo is dat ik een uurtje langer slaap wanneer de klok  een uur wordt teruggedraaid. Want wanneer mijn lichaam vindt dat het genoeg geslapen heeft wordt het vanzelf wakker, ongeacht of het nu 7, 8 of 9 uur is. Eigenlijk wordt mijn dag dus gewoon langer. Mijn maag echter vond dat niet zo leuk: één uur langer moeten wachten op voedsel ?!  Het avondeten werd dus wat vroeger genuttigd dan naar gewoonte en later werden er dan nog zoutjes voor de TV weggewerkt, kwestie van de ingewanden te sussen. Vervolgens een nachtje slapen en alles was weer zoals normaal.

Hebben jullie last van de uur verandering of  gaat het ongemerkt aan jullie voorbij ?

Posted 29 oktober 2012 by planet of tine in Dagboek

Tagged with ,

8 responses to “Een uurtje meer of minder

Subscribe to comments with RSS.

  1. Totaal geen last van die winter- en zomerklokken. Ik pak meteen het ritme weer op en houd me aan de tijden die dán gelden. Het enige waar ik het aan merk, is het licht buiten dat veranderd is. Ik kan altijd feilloos zeggen hoe laat het is, maar de eerste dagen nadat de klok is aangepast, lukt dat me niet…

  2. Ik moet er altijd weer even aan wennen hoor. Vooral met de tijd om naar bed te gaan en met eten. Dat duurt ongeveer een weekje en dan loopt alles weer lekker 🙂

  3. Het kwam mij eigenlijk gewoon heel goed uit, dat uurtje extra.

  4. ik heb er geen enkele last van, en hoef ook niks speciaals aan te passen of zo. Als ik wakker ben om 6u dan sta ik ook gewoon op en rij naar de bakker.

    Groetjes!

  5. Ik blijf dan een uurtje langer op, dat heeft dan iets feestelijks, want ik blijf alleen voor vrolijke gelegenheden langer op.. Maar dit jaar drukte er een dompertje op die feesstemming. Ik zat na een “zwaar” tandartsbezoek aan de pijnstillers die me versuften. Mijn uurtje extra is gewoon “verdampt” in een keertje de klok rondslapen. Overigens heb ik zelf nooit moeite met deze overgang, honger heb ik heel de dag door in alle tijden (lol). Maar ik kamp de eerste ochtenden wel met levende miauwende wekkers met maagjes die niet afgestemd zijn op uurwisselingen. Deze keer heb ik daar dus parmantig door heen kunnen slapen.

  6. Ik heb er last va

  7. sorry, verkeerde knop. Dus : ik heb er wel last van en ze mogen dat van mij direct afschaffen. Ook de poezen vinden het niet leuk. 😉

  8. Ik heb er altijd een paar dagen zoniet een week last van. Mijn maag kan niet tegen de gewijzigde etensuren en mijn lijf niet tegen de gewijzigde slaapuren. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het ’s avonds plots véél vroeger donker is.

Geef een reactie

